19 juli 2011

OM KRESCHNES TILLSTÅND

Åh så dåligt jag uppdaterar bloggen när det är sommar. Det kan vara för att det inte händer så överdrivet mycket här i Kresche. Alltså. Jag njuter i fulla drag av det. Vi har det som förr; jag, Märe, Järe o Sirre. Vi ses, vi drar igång en ny hög internskämt, skrattar oss kissnödiga, lugnar ner oss, spelar några omgångar kortspel och sitter och svär åt varandra, trissar upp stämningen för att sedan lugna ner oss igen.

Precis som förr.

Precis som jag vill ha det.

För ärligt talat finns det inte mycket att syssla med här på mina barndomsgator. Bion har gått i putten och Ejes konditori har slagit vantarna i bordet. Och så mycket mer utöver det har väl aldrig funnits. Förutom svindyr bowling och en skärgård fylld av moppeålderns barn samt raggare. Och Mastis om lördagskvällarna.

Nu kommer jag på mig själv med att låta så in i norden bitter, men DET ÄR JAG INTE. Jag gillar Kreschne!! Men alla sagor har sitt slut och imorgon far jag hem till Uppet igen. Nu är det inte mycket jobb kvar! Tjo!

Inga kommentarer: