14 juli 2011

KRESCHNE

Well, imorgon vid den här tiden sitter jag i mitt flickerum i VÄRMLANN och har precis avnjutit en måltid med mor och far. Jag är så väl värd dessa 5 dagars ledighet efter två riktiga monsterveckor på jobbet. Den här veckan jobbar jag runt 50 timmar. Jämför det med att jag vanligtvis sitter och skriver bajs i anteckningsblock cirka 4-5 timmar om dagen på föreläsningar. Stor omställning, minst sagt!

Skogsbesöket kommer såklart proppas fullt av roliga saker. Jag ska inspektera Kresches utbud av alkohol, äta densamme öl och besöka Mastis med Märsta, Järe och kanske mer löst folk. Jag ska till Värmlands huvudstad på söndag och fälla en tår eller två när jag med Märsta ser Harry Potter på bio. Jag ska till Änga, det vill säga familjens vicebostad norr om staden, och inspektera Charolaiserna och vallen och potatisen. Äh, ni fattar.

Alltså, imorgon vid den här tiden. Stay tuned.

Förresten kom jag på att jag inte sett ett enda foto på mig sen maj. Nåt är fel. Vart är korten på sommarkaka?

En annan sommarkaka

Inga kommentarer: