6 juli 2011

BIOCENTRUM


Ni kommer bli så besvikna när ni kommer till det nya Biocentrum i höst, kära SLU:are. Vi har ju länge vetat att byggnaden inte är direkt vacker på utsidan, och faktum är att det är allt annat än ett arkitektoniskt underverk på insidan heller. Det är kalt. Det ser ganska billigt ut (utan att vara plastigt dock, som tur är). Det är helt enkelt en besvikelse. Jag såg tillochmed två föreläsningssalar som har inretts med kulören SNORGRÖN på väggar och på stolar. Färgen fullkomligen sticker i ögonen. Jag antar att det är för att studenterna inte ska kunna somna under föreläsningarna.

Jag var där igår för att få en liten introduktion till mitt infösarjobb. Jag ska nämligen ringa runt till de nya livsmedelsagronomerna och hälsa välkommen, svara på deras frågor, hjälpa dem med boende, att hitta i uppsala etc. Det ska bli riktigt intressant! Jag har fått ett rum med telefon inne på biocentrum så där hittar ni mig om 2 veckor, när jag inte är på mitt andra kära systembolagsjobb då, såklart.

Dit jag ska nu.

Hav en angenäm dag. /creme de la creme

Inga kommentarer: