10 december 2010

NÄR JAG KÖRDE VILSE PÅ ULTUNA

När det bjuds på ringvers på Ultuna Studentkår är SMK 10 inte sena med att hjälpa till och stå i baren. Eller ja, några av oss i alla fall. Typ fyra av femton. Hur som haver, vi sålde galna mängder öl och ca 200 hamburgare. Pengar som går till SMK 11. Är vi inte älskvärda så säg? Vi räknar självklart med att det märks på SMKfesten att vi sponsrat, så att säga.

Ringversen är alltså, för de som inte är insatta i Ultunas fagra traditioner, en pub dagen innan examensbalen då vänner går ihop sig och gör en liten presentation av examenstagaren på storbildsskärm inför andra nära och kära, däribland ofta familjen. Vad examenstagaren inte vet är vad som väntar, och det kan vara allt från ytterst pinsamma bilder till jobbiga filmer till oerhörda avslöjanden. Mycket kul att se på från åskådarplats. En vacker dag är det min tur, haha.

När ringverserna var över städade vi kåren i rapidfart och så agerade jag taxi hem till Gottsunda. Eftersom Lovisa är lat ville hon med i bilen, trots att hon bor på Gälbo (haha..) När vi körde hem var vägen hem till mig avstängd och de tillfälliga vägskyltarna hänvisade oss att köra via SVA för att komma fram. Det var bara det att på SVA fanns ingenstans att ta vägen.

JAG HAR KÖRT VILSE PÅ ULTUNA!

Herregud, vem hade trott att det ens var möjligt? Det hela slutade i alla fall med att vi tog cykelbanan förbi kåren hem. Jag fick lite hemlängtan där ett tag.


Så här gick det till.

Ringversen idag var bara början. Imorgon är det luciabal och ännu en gång ska jag jobba ideellt, min nya favoritsyssla! (Hade jag fått lön bara för denna kväll hade det motsvarat ca 2000 kronor!) Morgondagen börjar med att SMK 10 (än en gång) ska göra i ordning aulan och dona. Förhoppningsvis blir vi fler än fem idag, höö.. Efter det ska jag praoa som vice Ceremonimästare, en post jag ska söka till våren på kåren. Det kommer vara svart långklänning, studentmössa och sverigeband på mig imorgon, tjuuusigt! När klockan närmar sig 10 ska jag jobba på släppet igen. Men till skillnad från idag kommer jag inte ligga tryggt i min säng klockan halv två och gosa, för det är 4-släpp imorgon, huvaligen!!!

Inga kommentarer: