22 november 2011

TRADITIONENS ANDE TALAR

Om allt vill sig väl blir jag inröstad till kårmarskalk imorgon. Och eftersom jag inte har någon konkurrens borde det inte vara några problem. Som kårmarskalk ska jag på var Ultunesisk middag ett år framöver fungera som toastmaster. När jag vill ha uppmärksamhet av middagsgästerna kliver jag upp på scenen och bankar stören med ultuna-emblemet i golvet och förväntar mig att folk ska skrika "AJ!" som svar. Sen hälsar jag välkommen eller kallar upp en talare genom att rimma. Utöver detta ska jag inför middagarna fixa med biljettsläpp, bordsplaceringar, marknadsföring etc. Det kommer bli bra det här.

Denna befattning ska jag dessutom kombinera med att vara ceremonimästare ett år till. Jag har lånat hem kårbibeln, en helig, luggsliten bok vid namn Traditionens ande talar, som förtäljer om allt sjukt ultunesarna har gjort genom åren. Hade inte kårobligatoriet avskaffats hade vi nog fortfarande dragits med SKRÄCKNATTEN för småttingar och andra helvetiska (men underbara) påhitt. Jag ska definitivt rota fram några gamla anekdoter att dra nytta av.

Nu kör vi!

Inga kommentarer: