2 november 2011

I-LANDSPROBLEMET

Varje morgon sätter jag på SVT:s gomorron när jag vaknar. Det är liksom en vana som sitter i sen väldigt gammalt för det gjorde jag även när jag gick på gymnasiet. Ibland blir programmet lite väl repetitivt och när jag sett nyhetssändningen 3-4 gånger en morgon brukar jag ha slagit över till kanal 4:as nyheter för att få omväxling. De brukar dock ha exakt samma nyheter, med annorlunda röster, ord och fotovinklar bara.

Något man inte kommer ifrån är vädret. Speciellt såhär års när det alltid är 10 grader och mulet är det VÄRDELÖST att också påminnas om det varje kvart. Först kommer eländet på riksnivå sedan visas det lokala skitvädret istället. Jag skulle nöja mig med att nyhetsuppläsaren sa "Idag, liksom igår och imorgon, är det höst".



Det var förresten bara någon månad sedan jag kom på att SVT sänder gomorron för att sedan sända gokväll lite senare på dygnet. De liksom.. knyter till varandra! Har ni tänkt på det? DET HADE INTE JAG!

Inga kommentarer: