25 augusti 2011

YES


Generellt retar jag mig på facebookstatusar i stil med "äntligen fredag!" och "Helg, untz untz!".
Men idag är det fredag, och det betyder att det är lördag imorgon, och då ska vi på det här läsårets första KÅRFEST och jag kan inte annat än säga ÄNTLIGEN HELG!!

Sommaren har varit lång och intensiv på jobbet och det är kanske väl modigt att säga att tempot lugnar ner sig nu när jag "bara" ska gå i skolan (och jobba extratider). Jag kommer läsa kurser på 125 % fart nu direkt samtidigt som småttingveckorna drar igång. Jag är fortfarande involverad i tusen saker under dessa dagar, men till skillnad från förra året så finns det ingen riktig struktur på det. Mest av allt ser jag fram emot ni-vet-vad på onsdagen. YES!

Igår upplevde vi en sy-Baizah-Poopah-hysteri igen. Jag, Stina, Camilla och Jocke sydde i skittyg till förbannelse tills vi skrattade så vi grät. Ja. Alltså. Det var inte kul att sy. Det roliga låg mer i insikten att vi än en gång, i egenskap av ett gammalt avdankat gäng SMK, " ar nock litt mer unik än du". Vi har aldrig haft förmågan att hålla saker enkla och gå enklaste vägen när det gäller saker vi som grupp ska göra tillsammans. För vi är ju SMK.

Jamän, visst ligger det en hel del narcissism och hybris i detta.


Inga kommentarer: