9 augusti 2011

SÅ FOR JAG PÅ SEMESTER



Min tripp till Sveriges sydligare breddgrader började redan igår, då jag och Märsta styrde kosan mot Göteborg. Jag fick då äntligen uppleva den omtalade lägenheten på studiegången 14. Efter frukost och dusch satte jag mig i bilen och körde ännu längre söder ut. Efter en snabb visit i Båstad hittade jag Ted i Ängelholm som bjöd på mat ock fika till min utsvultna mages förtjusning. När vi hade tagit en strandpromenad och plockat snäckskal längs havsbadet i total stormblåst körde vi till Malmö. När vi kom fram var stämningen något kaotisk då fina röda burrivolvon precis hade repats på högersidan av "dum sten".

Ikväll har jag träffat Stinas omtalade vän Vuk, badat i Malmö i närheten av turning torso, sett ett mullrande åskväder rulla över Öresund och sparkat mig hem på longboard i spöregnet. På en kvart blev Malmö totalt mörkerlagt och plaskblött. Men åskan slog iallafall inte ut elen!

Nu ska jag sova, imorgon är det en ny dag! Dock önskar jag att jag hade min Fredrik med mig här.

Inga kommentarer: