23 juli 2011

VALLMO

Det är något speciellt med att vakna tidigt på lördagar. Nog är det skönt att ta sovmorgon, men när min kära karl imorse gick upp klockan sex hade jag svårt att somna om igen. Då gick jag istället upp, tog en lång frukost och tittade på NRK live. Nu kommer jag vara långt ifrån den första eller sista som nämner det här i sin blogg, men det som hänt är helt ofattbart. Jag hoppas att alla jag känner som jobbar i Oslo mår bra ändå.

Hur som haver. Jag tog en promenad efter min frukost. Och med risk för att verka löjlig över att bara fota natur på sistone, men en stor del av vetefältet utanför mitt fönster har drabbats av min favoritsort av ogräs: VALLMO! Jag tror minsann vallmo platsar på min topp fem-lista.

Uppsala väntar ett stort åskoväder idag. Se hur vallmon matchar ovädret! Jösses!



3 kommentarer:

Sara Katt sa...

karl? vad har jag nu missat?

Anonym sa...

Tyckte du hade lätt att somna om ja! ;-)

Julia sa...

Och vem är din kära karl om jag får fråga...? Borde inte pappa godkänna först...?