1 april 2011

P. INSTALLATION

Nu har jag upplevt min första professorsinstallation i form av ceremonimästare. Jag har invigt min svarta långklänning och det klarade sig väl. Studentmössan var nyputsad och håret var rakare än på länge. Menyn var galen. Till förrätt var det hummersallad med löjromstoast. Som TUR var hade jag angett att jag inte ville ha skaldjur, så jag fick en avokadoröra med toast utan löjrom. Mumma! Huvudrätten bestod av (håll i er nu, det tar lång tid att läsa) Örtstekt kalvfilé med tryffelsmaksatt mandelpotatispuré, haricot verts med bacon och madeirasås. Till efterrätt kom det in en lingonparfait med chokladsås. Det var nog 40 % lingon och 50% grädde i den parfain, jösses. Javäl, det var angenämt. Det var skönt att inte ha tid att tänka på annat för en gångs skull. Synd att pixlarna inte kommer till sin rätta i bilden, klicka på den!


Marskalkarna bar kårnålen på svarta band den här gången...

2 kommentarer:

Anonym sa...

fantastiskt roligt Karin! Låter som du hade en grym kväll^^intressant att man nu när nålarna på svart band Oo...så gjorde man inte på min tid;) Anyway. Är så glad för din skull. Stor puss
G:a CM Räv

Julia sa...

Förtydligande till räven: karin var civil på middagen och bar då svart band, liksom resten av oss som var "civilklädda". Puss o kram