19 april 2011

LIVET PÅ LANDET

Anledningen till att svenskar snackar mycket väder, utöver att vi generellt är dåliga på att kallprata, är att vi förlänats med fyra årstider. Med risk för att avslöja att jag inte har något bättre att skriva om måste jag pränta ner hur fantastiskt vädret är. Strålande sol dag ut och dag in och naturen fullkomligt exploderar. Lycka lycka lycka! Äntligen!

Jag fylls med ett lugn och får ett leende på läpparna så fort jag tittar ut. NAM! Fast idag har jag bränt mig i solen, och inte så lite heller!


I helgen var jag hemma hos världens bästa och underbara Fredrik och lärde mig saker om livet på landet. Till exempel har jag nu kört traktor och lastat gödning! Inte dåligt. Det går ju inte att ogilla livet på landet. När jag blir stor och har en saftig lön som livsmedelsagronom ska jag bo på landet. Inte i ett villaområde, det är jag väldigt trött på.





Inga kommentarer: