21 mars 2011

OM SAKERNAS TILLSTÅND

Härmed meddelar jag omvärlden att jag överlevde Alnarp. Tyvärr tyvärr var inte peppen innan resan vad den borde varit. Jag var STÖRT osugen på att åka buss i åtta timmar för att visa upp vårt fina spex för lantmästare som ändå är så otacksamma att det osar bajs om dem. Jag var dessutom ohyggligt opepp på att osova under två nätter. Eller att behöva duscha och borsta tänderna under Auschwitzförhållanden.

Middagen var däremot helt okej. Jag satt med helt okända lantmästare och vi skröt och jämförde kårerna. Ultuna vann såklart. Under middagen gick det upp ett ljus för mig varför min sångbok under förra årets spexmiddag blev stulen och varför jag under mycket krångliga omständigheter fick tillbaka den på scenen i Alnarp. Den var förra årets kårlån! I år viftade de med Idas mask-panda på scen och undrade om någon kände igen den. För att få tillbaks den var vi tvungna att sjunga. Lantmästare.. Pöh.

När saker och ting jävlas med livet blir jag lack. Och stressad. Men nu börjar jag beta av saker och ting, en sak i taget och listan på superjobbig skit att utföra blir mindre.

Idag skrev jag växtfysiologitentan och om jag klarar den ska jag fira. Otroligt peppande av kursföreståndaren att under utdelningen av diverse papper inför skrivningen varna att årets tenta är svårare än tidigare år. Som plåster på såren hade de sänkt godkändkravet till 45 %, vilket förmodligen är en sänkning med 5 % från tidigare år, vilket motsvarar några få poäng på tentan. Vi får se hur resultatet artar sig.

På onsdag har jag djurfysiologitentan och jag sitter helt apatiskt och ORKAR inte plugga nåt mer. Imorgon blir dagen Bajs och jag ska tvinga mig själv att döplugga. Jag vill så gärna vara nöjd med en tenta för en gångs skull.

Om jag, rent hypotetiskt, klarar båda dessa tentor har jag kommit igenom spexet utan krusiduller. Alltså trots att jag offrat varenda helg ända sedan 7 januari till förmån för repetitioner. OM jag får godkänt på tentorna har jag alltså därmed ännu större anledning att fira. Isåfall är jag fan ta mig en sjukt bra multitaskare.

1 kommentar:

Stina sa...

Du KOMMER klara det! Jag skickar mumin som tröst när det känns som jobbigast! Ring farbror pappa I om du skulle ha problem med den minsta reaktion och så kommer allt gå bra! :)

<3