21 februari 2011

SAKER SOM FÖRBRYLLAR MIG

Bläddrade runt lite i min egen blogg och fastnade vid inlägget den 9e februari.
Det var den dagen då jag istället för att öppna fysiologiböckerna gjorde en SPOTIFYLISTA vid namn Minnen från Saltiz, det vill säga stället som var skiten på fredagkvällar mellan klockan 18.00 och 22.00 när man var tio bast. Tillställningen utgjordes av att man köpte saft och godis i en kiosk för svindyra pengar som knappast täcktes av veckopengen, lekte myntleken (när de coola killarna sprätte iväg mynt mot varandras knogar) och limbo, dansade disco och tryckare.

Saker som förbryllar mig är att Saltiz, i vuxen mun kallat Saltmästaren, nu brunnit ned. Och att min bild på ett hubba bubbapaket i inlägget den 9e februari har bytts ut mot ett paket sömntabletter. Ironiskt. Roande. Oförklarligt.

Inga kommentarer: