10 januari 2011

DEN LJUSNANDE FRAMTID


Igår, måndagen den 10/1, var officiellt dagen då kursen Lantbrukets ekonomi och politik avslutades. INGEN är lyckligare än jag. Sedan kursstart har det bara varit en tråkig och alldeles för svår börda. Tentan klarade jag med 2,5 poängs marginal och min insats i projektarbetet (som då presenterades igår) var beklämmande dålig. Aldrig förut har jag varit så oengagerad i ett grupparbete. Jag brukar ofta bli någon form av frontfigur som tidigt vet hur jag vill ha det, men så var inte fallet den här gången. Jag visste inte ens om att powerpointpresentationen var färdigskriven innan presentationen. Än mindre visste jag vad den innehöll och vad det förväntades av oss. (Men jag har faktiskt varit med och utformat rapporten!!1!1 Gah, helt värdelös är jag inte. Faktiskt.) Det handlar mest om att jag missat när gruppen träffats eftersom jag alltid har sjutusen andra saker att syssla med.

Farväl, LB0026. Vi ses aldrig mer igen. Det var mig inte ett nöje. Hälsa inte frugan och barnen.

Inga kommentarer: