15 november 2010

JÄTTEBITTER TJEY


Den här måndagen kommer gå till världshistorien som den jävligaste måndagen någonsin.
Jag har gått i skolan från nio till sex. Med schemalagda lektioner varav de tre sista timmarna var en obligatorisk datorlabb. Hela dagen har dessutom bestått av ekonomi. Tvi vale. För varje ny timme studerad ekonomi blir jag med och mer säker på att det är kanske det sista jag vill syssla med. Undantaget skulle kanske vara om man fick en pedagog till lärare istället för vad som bjuds nu. Hur går tankegångarna hos schemaläggarna när man klockan halv fem ska börja med en labb som dessutom går ut på att räkna räntor och andra kalaskul termer inom ekonomi som jag inte greppar för en sekund?

I övrigt har jag ont i halsen, ont i magen och ont i övriga kroppen (typ muskelvärk). Och psykiskt är jag arg och förtvivlad. Och framförallt stressad. Himmel vad stressad jag är. "Stressa ner", får man höra. Men det är inte så lätt när man sitter i smeten och måste ta sig ur det stegvis. Frågan är dock om min smet någonsin kommer bli en färdig kaka. Kaka - ha!

Nu ska jag äta pilaffris och sortera in alla miljoner papper i pärmar.
Fy och hej.

1 kommentar:

sik sa...

Stress kan i viss mån vara bra, men inte den stress du verkar utsätta dig för, kära kaka. Försök att fokusera på en sak i taget. En människa kan inte göra Allt :) Puss!