6 juni 2010

Sommarlov dag ett



Första sommarlovsdagen firades i Tokebol under den underbara solen i sällskap med Märsta. Jag hade planerat att färga framsidan, men det är mest baksidan som bränner i afton vill jag lova. Kan bero på att vi båda är för rastlösa för att ligga stilla i solen och spelade krocket och badminton med ett stycke vitlöksbaguette istället.

Förövrigt hittade jag en gammal versbok som man fick som barn för att man varit duktig och tagit någon spruta. Jag kommer ihåg att jag ibland försökte mig på att förstå den innan jag lärt mig läsa, men att titta på bilder i en versbok ger inte så mycket. Jag slog slumpvis upp en sida och på den fanns en mycket märklig vers. Som man inte förstod som barn. Here goes:

Mamma och pappa
har sina stunder
dit jag inte kan komma in.

Jag gluttar
genom nyckelhålet
men ser inte något.

Om de inte
snart öppnar dörren
till hemligheternas rum,

kan det hända
att jag rymmer.

Så går den. Hu. Tror den var en gåva från Farbror Barbro också. Vilket inte gör det hela bättre.


Förresten, idag har jag fått leka bonde och köra pappas fyrhjuling! Så här klad blev jag då.


Inga kommentarer: