18 mars 2010

Högt heliga munkar vår värld är så ful.


I Göteborg finns det mycket fiskmåsar. I Stockholm finns det trutar och annat äckel. I Kristinehamn härjar mest kajor och skator.Och så har vi Uppsala. Här finns det största packet äckelpäckel i form av råkor.

Fy för den lede vad jag skyr dem. De har börjat leta sig fram nu när staden börjat tina från den nya istiden som infunnit sig denna vinter. De sitter på den bruna stenhårda skaren och glor. Eller så sitter de mitt på vägen när jag kommer susandes med gröna faran som ett varsel om ond bråd död.

Ovan nämnda fåglar är söta i jämförelse eftersom de här varelserna är jämnt kolsvarta.

Nog kan Nya Kristinehamnsposten stoltsera med RÄVAR I STAN MITT PÅ DAGEN på löpet, men vi i Uppsala, vi har minsann råk-invasion.

1 kommentar:

Ida P sa...

Jag tycker att råkorna är fina :P Och de påminner en om att människorna inte äger världen.
MVH PrettoPuckohontasIda
;)